Wanderlust

Samen genieten in Zeeland| Roompot

Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn ventje(s) een midweek Zeeland cadeau. Ik moet jullie niet vertellen dat een rustig weekje onder ons drie zeldzaam is (lees: tot nu toe niet bestaande), dus het was een leuke verrassing! Maandagvoormiddag, na de groentepap, vertrokken we richting Zeeland naar het Roompot park- Strandpark Duynhille.

2018-08-13 07-1.22.13 1-01.jpeg
Ons spook kreeg hier het kruipen meer en meer onder de knie

We konden in het huisje vanaf 15 uur, op voorhand kregen we ons huisnummer (39) en de pincode toegestuurd. Zo moesten we niet langs de receptie! Ideaal met een hongerige, uitgeruste baby op de achterbank. In ons huisje lag het beddengoed al klaar en het babypakket met babybedje en kinderstoel. Op voorhand hadden we dit pakket besteld en twee fietsen gereserveerd, dit is goedkoper dan het daar huren en zo heb je meer zekerheid dat er werkelijk een fiets beschikbaar is. Zodra onze zoon zijn fruitpap “achter de kiezen” had (heeft hij wel nog niet, maar kan moeilijk schrijven in zijn strot) zijn we onze fietsen gaan ophalen. Voor de zekerheid hadden we onze eigen fietsstoel meegenomen, maar we konden dit evengoed bijboeken.

2018-08-20 02-1.33.50 1-01.jpeg
Even een tussenstop tijdens onze fietstocht…

Je leest het al, onze dagen zijn ingedeeld in ‘voor de groentepap’, ‘na de groentepap’ en ‘na de fruitpap’. We leven nu eenmaal volgens de dagplanning van onze zoon. Daarvoor is zo’n vakantiehuisje wel perfect. Je moet geen rekening houden met poetsmomenten of lunchtijden. In de voormiddag gingen we wat fietsen of wandelen en in de namiddag zochten we iets om te bezoeken. Zo hebben we het zeehonden opvangcentrum “a seal” bezocht en natuurlijk het centrum van Ouddorp. In de auto kon ons spook wat slapen of dit deed hij ‘s middags in zijn bedje. Ondertussen konden wij ook wat rusten, want de combinatie van de zeelucht en veel beweging is ook voor mama en papa enorm vermoeiend.

Op woensdag kregen we bezoek, dus bestelden we een barbecue pakket voor 4 personen bij de receptie van roompot en voor de ochtend nadien een ontbijt. Onze ogen waren groter dan onze buik. We werden enorm goed in de watten gelegd, hadden we dit maar eerder geweten. Het barbecue pakket had alles erop en eraan, voldoende keuze uit vlees, sausjes, groentjes, salades en natuurlijk een gemakkelijk te gebruiken barbecue op gas. De wespen hebben ons uiteindelijk naar binnen gejaagd. Het ontbijt moest niet onderdoen! ‘s Morgens tussen 8 uur en 9 uur, leverde ze een grote mand waar al het lekkers inzat: broodjes, beleg, croissants, fruitsap, melk, koffie en heerlijke prosecco. Niks ontbrak, genoeg om twee (misschien drie) dagen van te ontbijten.

2018-08-16 09.02.58 1-01.jpeg

Zodra onze zoon naar dromenland vertrok, was het Netflix en chill voor mama en papa. Ohja, zo modern was ons huisje! Ik vermoed dat het nog vrij nieuw was- met alles erop en eraan, onder andere een TV met Netflix! Ons verblijf had twee slaapkamers, één met wc en één met een badkamer inclusief bad. Op de gang hadden toegang tot een extra wc en badkamer met douche. We hadden ook een afgesloten, grote tuin met terras en loungezetels. Ideaal om nog wat van de avondzon te genieten. Ook de terrasdeuren konden we helemaal openzetten, zo leek het terras één geheel met de keuken en living.

Elke ochtend reed Koos Konijn door het park, aan de fietsenverhuur had je een kidsclub waar je samen met Koos plezier kon maken. Tegenover de kidsclub had je de receptie met een speeltuin en de mogelijkheid om wat te eten of drinken. Maar hiervoor is onze zoon nog wat te jong. Dit park is anders echt wel kindvriendelijk met verschillende speeltuigen en activiteiten. Het Zeelands strand is enorm proper en het is er zeer aangenaam vertoeven. Casper heeft voor het eerst zand tussen zijn tenen gehad, nu kon hij er nog mee lachen. Er is een zeer leuk fietsnetwerk door de duinen waar je de knooppunten gemakkelijk kan volgen om een leuk parcours af te leggen.

2018-08-20 02-1.33.56 1-01.jpeg

Ja, we hebben er echt van genoten en ik zou het iedereen direct aanraden met of zonder kids.