Momlife,  Wanderlust

Overnachten in het EftelingHotel

Joepie, we gaan naar de Efteling! Oké ja, ik ben een “volwassen” vrouw en een Disney fan maar laten we eens wat anders proberen. Uiteindelijk doen we dit voor wat familie quality time en vooral voor Casper. Het gebeurde heel toevallig. Een actie van Veepee voor de Efteling deed me de prijzen vergelijken en zo boekte we een overnachting in het Efteling Hotel op slechts 5 min. stappen van het park.

Een tweetal weken voor ons verblijf kregen we onze toegangstickets toegestuurd via de post en ook het parkeerkaartje, gemakkelijk. De  laatste week telde de Efteling met ons mee af. Elke dag een mailtje, nog x nachten slapen… (Eerst was het leuk, erna begon het te storen) Maar goed, ik keek er zelf ook wel naar uit. Het was voor mij zéker TIEN jaar geleden. Snel de app downloaden zodat we weten waar Casper op mag en de nieuwe attracties even bekijken.

De paddenstoelen maken muziek… Tijd voor een dansje!

Het was ongeveer middag toen we bij de Efteling arriveerde. Aangezien we pas om 15 uur kunnen inchecken besloten we maar direct naar het park te gaan. Vijf minuten stappen, werden er 2 misschien 3. Als hotelgast mag je via de achterdeur het park binnen. Het lijkt wel geheim, want je komt uit op een speeltuintje, dat is al best “magisch”. Eerst een hapje eten en dan onze weg zoeken. Casper is alvast even enthousiast als ons.

Ok, waar wilt een (bijna) tweejarige heen. Wat wilt hij doen? De tufferbaan, rondrijden met auto’s, ideaal, alleen was het 30 minuten aanschuiven. Dat doen we morgen dus als eerste, we mogen toch een half uurtje eerder in het park. Nog zo’n voordeel aan hotelgast zijn. Casper zijn eerste attractie in zijn jonge leven werd de Polka Marina. Het enthousiasme van in de rij werd al snel lichte paniek in de bootjes zelf. Gelukkig zat hij veilig tussen mama en papa in.

Mama en papa zijn passagier in Taxi Casper!

Zo kuierden we de hele dag door het park. Tot het begon te regenen. Kleine druppels, werden groter en groter, meer en meer, we besloten richting het hotel te gaan om ons even te drogen. Met wat geluk stopt het dadelijk wel.

Het Eftelinghotel

Inchecken ging heel gemakkelijk, Casper mocht dit helemaal zelf doen en mocht zelfs een cadeautje kiezen. Onze reservatie voor het restaurant hadden we online al doorgegeven en werd tijdens het inchecken ook nog even bevestigd. Gemakkelijk toch? We kregen ook een kaartje dat het hotel voor ons verstuurd als we het deponeren in de mailbox. Op naar het tweede verdiep, naar onze kamer. Prachtig! Overal zaten kleine, magische details verstopt. Casper had vooral interesse in het gezelschapsspel dat op onze kamer stond. Zo gingen we op zoek naar de rode schoentjes, de muis in haar holletje en het spiegelgeschrift. Zo’n leuke details. Ook aan de allerkleinsten is gedacht, met een trapje om aan de wasbak te geraken en een WC- bril verkleiner voor de grote en kleine plasjes.

Zo fier dat hij zelf kon inchecken.

In de inkmohal staat een prachtig theater met een grote TV, die trok meteen Caspers aandacht. ’s Avonds leest Klaas Vaak een verhaaltje voor en ’s morgens komen de prinsessen verhaaltjes vertellen. Tussendoor speelden en klommen we in de indoor speeltuin van het hotel. Je mag “we” heel letterlijk lezen, want Casper wou dat mama en papa meegingen.

’s Ochtends genoten we van een uitgebreid ontbijt, terwijl Casper rustig kleurde konden mama en papa wakker worden met een straffe koffie. Het uitchecken ging ook weer heel vlot. Die ochtend kregen we namelijk een brief op de kamer om te melden dat we de kamer gewoon mogen verlaten om 11 uur, alles was reeds betaald. De kaartjes zijn een tof souvenir.

De hoffelijke Heraut

Zoals ik al schreef heb ik tijdens het reserveren alvast een plaatsje geboekt in het à la carte restaurant van het hotel, de hoffelijke heraut. We werden vriendelijk onthaald, bestelde ons drankje en ook Casper werd weer in de watten gelegd. Alles ging enorm vlot, het eten was lekker en de medewerkers waren super vriendelijk! Het was rustig en leuk tafelen met ons drietjes.

De tweede dag konden we een half uurtje eerder in het park. Al snel kwamen we Pardoes tegen aan Symbolica. Natuurlijk kon een foto niet ontbreken. We besloten om Symbolica nog eens te doen maar dit keer de heldenrit, de dag ervoor deden we de muziekroute. Want ja, bij het aanschuiven heb je keuze uit drie verschillende routes. Deze attractie was Casper zijn favoriet. (en onze toch ook wel) Hoewel de tufferbaan ook een mogelijkheid was geweest, maar het is een andere beleving. Deze dag afsluiten deden we in het sprookjesbos. We luisterden naar verhaaltjes van de vertelboom en van meneer Wolf. We keken naar sprookjes en gingen op bezoek bij het peperkoekenhuisje. Veel sprookjes kende ik zelf (nog) niet, of was ik gewoon vergeten.

Het was geweldig! Wij hebben genoten en Casper nog meer. Sommige attracties waren nog wat eng voor Casper. We besloten dan ook om de Baron en de vliegende Hollander alleen van ver te bekijken.  Maar we komen zeker nog een keertje terug!

Verhaaltjes luisteren in het sprookjesbos.

Deze zomer kan je IN het park overnachten. Nog magischer kan het toch echt niet worden? Een goede reden om terug te keren.

Lees zeker ook deze artikels: